domingo, 10 de abril de 2011

79


Blunk...

Små søte tær.
Brune.
I sanden, i vannet...

Vi vil savne bare føtter og sandaler
Frihetsfølelsen når små viltre, og av og til umulige, ben ikke trenger støvler,
ull eller goretex

Ja, ja, sier du, som akkurat nå, en fem timer lang flytur unna, opplever en stor frihetsfølelse.
Nå legges det bort store, tunge vintersko, og alle tripper glade i små og lette sko på bar asfalt. Overgangen fra sne til bar asfalt, fra vinter til vår.
Det setter perspektiv på sandalenes betydning.
DET er frihetsfølelse det!
Jeg vet!

Likevel, når jeg neste vinter tørker fire par våte, store, tunge vintersko på badegulvet, vil jeg lengte.
Lengte til sandaler og Gran Canaria uten overgang fra tung til lett, fra kald til varm, bare sandaler når du vil og hvor du vil.

Dessuten. Jeg liker ikke klimaoverganger, ikke føttene mine heller ;-)

No hay comentarios: