miércoles, 13 de abril de 2011

77

Blunk...

I dag var dagen for å hente Birk sine karakterer.

"Boletín de notas, la segunda evaluación"

Jeg blir like rørt hver gang.
Når en lærer, som holder mitt barns utvikling og hverdagsliv i sine hender, deler sine opplevelser og personlige og faglige betrakninger.
Paco er så dedikert i sitt arbeid, og jeg innser at vi er heldige.
Birk er heldig.

Birk fikk ros for sine evner til å slippe eget arbeid for å hjelpe de andre i klassen. Dette gjelder særlig i matematikk. Han er nå ferdig med førsteklassepensum, og har startet på pensum for neste år.

Neste år?
Hvor er vi da?
Skal jeg ikke hente karakterer på Artemi?
Snakke spansk?
Være i Artemis atmosfære som jeg har lært meg å elske?

I Lengua (spansk), har han forbedret seg enormt siden siste semester, men trenger fortsatt ekstra hjelp for å få et tilfredsstillende vokabular i spansk.
Sånn er det å være tospråklig, litt flere utfordringer underveis,
men så blir det så bra til slutt :-)

I Birk sin klasse er de totalt 12 nasjonaliteter representert.

Spania
Tyskland
Den dominikanske republikk
England
Sverige
Italia
Paraguay
Argentina
Cuba
Norge
Kina
og
India


Klasse 1b på Artemi Semidan er en fargerik tilværelse.
Hvor alle lærer å behandle hverandre med respekt,
å se hverandres ulike bakgrunn, historie og kultur som en rikdom.
Å berike hverandres liv!

Når Birk møter nye mennesker spør han alltid hvor de er fra, og hva slags språk de snakker. Selv er han norsk og spansk sier han.
Også forteller han at han snakker tre språk: Spansk, norsk og engelsk

Det er jo lov til å pynte litt på sannheten?
Han fikk jo tross alt Sobresaliente i engelsk, den beste karakteren, som forkortes med SB.

Superbien, sa han selv.
Se, mamma: Jeg er SuperBien i engelsk!



No hay comentarios: