miércoles, 13 de abril de 2011

76


Hver torsdag er det spanskundervisning i El Tablero.
Egentlig hver tirsdag også, men det rekker jeg aldri.

Sammen med Maren, den lille klassen vår,
og ikke minst den superhyggelige og dyktige læreren Monica
er det to timer med bøyning av verb og plassering av aksenttegn, eller tilde.
Det første er ok, det vil jeg lære, mens tilder derimot,
har vi bestemt oss for at det ikke er plass til i hodet:-)



Hacemos una pausa!

Nope, ikke Coca Cola, vi er sunne og kjøper vann!
(potetgullposen som vi deler før eller etter timen teller ikke, heller ikke iskaffen!)

Vi er litt som elever flest når vi har undervisning.
Vi liker pauser, og vi er ikke så supre på å gjøre lekser.
Kanskje ler vi litt og mister litt faglig konsentrasjon i løpet av timen også?
MEN, vi sitter ikke på facebook ;-)


I klassen har vi elever fra Italia, Sverige, Tyskland, Norge og India.
Veldig hyggelige folk, og veldig morsomt med ulike aksenter på vår spanske gloser :-)
Det er faktisk fantastisk å få være elev og få påfyll etter en hel dag på andre siden av kateret, særlig når vi har favorittfaget mitt, spansk!
Skolen tilbyr også undervisning i italiensk, tysk og engelsk.

Jeg vil virkelig savne undervisningen i El Tablero,
og jeg vil savne å skravle med Maren før eller etter timene.
You make my day, guapa!

2 comentarios:

Unknown dijo...

Me encanta! ;o)

Loppedilla dijo...

så bilde på facebook og lurte veldig på hvem dette var :) da vet æ det!
ha ei super påskefeiring!!