martes, 18 de enero de 2011

Ratóncito Perez

På under ei uke mistet Birk begge fortennene sine. Han og Bo kræsja under litt vill lek, og vips var Birk tannlaus.

I Spania kommer en liten mus, Ratóncito Perez, og bytter tanna mot en penge (les Euro). Tanna legges under hodeputa når man skal sove. Denne musa er altså like velstående som vår kjente Tannfe. Birk er litt redd for denne lille fyren og ville først ikke bli med på seremonien, men så skjønte han at dette var innbringende og gikk med på å legge tanna under hodeputa.

Etter at den første tanna var ute fortalte jeg at det nå lønte seg for han å miste den andre også, så hadde han mere penger til Norgesturen vår.

"Nei!" sier Birk da.
"Nei, hva da?" spør jeg.
"Nei! Den andre tanna skal jeg legge under puta til Bo, for han har nesten ingen penger"


1 comentario:

★ Heidi ★ dijo...

Morsomt!
Akkurat det samme skjedde med meg nemlig. Jeg mistet begge fortennene samme dag etter vill lek med min lillebror... Kanskje like greit:)