viernes, 7 de enero de 2011

La lengua del dragón (liksom)

Hele uka har vi gledet oss til dagens teatertur. Jeg og Birk skulle se "La lengua del Dragón", en julemusikal som også har vært vist i Madrid. Birk talte timene i formiddag til vi kunne kjøre inn til Las Palmas, og gjorde motvillig de siste leksene som var "betalingen" for turen. Om han gjorde leksene ferdig innen fredag, så skulle han få teaterbilletter av oss. (Ja, de har lekser i ferien!!).

I Las Palmas var det julestemning. Julepyntede gater og masse, masse folk. Vi handlet litt smått og søtt, lekte med såpebobler, tittet på pyntede barn, og ventet på at vi kunne finne plassene våre. Vi hadde strålende plassering i teatersalen :-)

....15 minutter...
"Mamma, jeg vil hjem"..
"Vi prøver litt til, nå kommer sikkert dragen snart"..
...Damen ved siden av meg våkner av at hun selv snorker...
30 minutter...
Birk sutrer: Mamma, jeg VIL hjem! Nå!
"Er det kjedelig?" " Oj, se! Nå tror jeg dragen snart kommer"

Vi holder en time, ser dragen som er på scena i knappe to minutter (føler oss lurt) og lister oss stille ut.

Ja, ja...Jeg siktet nok litt høyt. Velger et enklere og KORTERE stykke neste gang (og lar meg ikke lure av tittelen. "Dragetungen", liksom!!)


No hay comentarios: