martes, 4 de enero de 2011

Las Palmas in my heart


Hva skal til for at en by du hverken har vokst opp i, eller har bodd i skal kunne kalles din?

Jeg elsker Las Palmas. Jeg har elsket byen fra første besøk. Jeg er misunnelig på de som kommer fra Las Palmas, som bor der og som kan kalle byen for "sin". Jeg er medlem av facebooksiden for Las Palmas og leser innlegg hvor folk som er oppvokst i Las Palmas sier at byen er en stor del av deres identitet. Blæ!

Når vi seiler inn mot byen etter opphold på Tenerife er det supert, supert å komme tilbake. Når vi parkerer bilen i San Telmo og tilbringer dagen i Las Palmas føles det riktig, det er riktig å være her...

Kan byen bli en del av for eksempel Birk sin identitet?

Las Palmas er av vitenskapsfolk i Amerika utnevnt til den byen i verden med best klima, med en gjennomsnittstemperatur på 20 grader. Det er jo bra. Den er 1,4 mil lang og har derfor en fantastisk lang promende for løping, sykling eller rullesøkøyter. Den har uttallige parker og lekeplasser. Den har en fantastisk strand på over 4 km. Den har en nydelig bydel rundt Vegueta og ovenfor katedralen, altså gamlebyen. Det bor mange vakre mennesker der. Det er Spanias 8. største by. Den er multikulturell og den tiltaler meg !!

Las Palmas på Youtube finner du her



Også elsker jeg så klart den canariske varianten av cortado: Cafe leché leché...

3 comentarios:

★ Heidi ★ dijo...

Heisann!!
Takk for god bedring kommentar. Det behövs virkelig...
Fy, saa daarlig jeg skulle bli da. 4.dagen med feber og saa tett nese at jeg ikke faar puste jo.
Trodde jeg var paa bedringens vei, föler vel egentlig at kroppen ikke verker like mye som för, men febern sitter i gitt.
jaja, jeg skal jammen huske dette for alltid og aldri mer önske meg syk... For noe tull egentlig;)

Har aldri vaert paa GC jeg men naa frister det litt;)

KLEM!

lnordby@colegio.no dijo...

ÅÅÅ, glemte jo det viktigste: Språket,sukk..spansk :-)

lnordby@colegio.no dijo...

ÅÅÅ, glemte jo det viktigste: Språket,sukk..spansk :-)