viernes, 7 de enero de 2011

Hjemlengsel

Av og til rammes jeg av hjemlengsel, særlig i adventstiden kjente jeg noen små stikk. Jeg elsker å bo her(nå), men Norge er jo kjært for meg det også. Under et slik anfall av hjemlengsel fikk jeg denne Facebookmeldingen av min gode venninne, som en påminnelse på hvorfor jeg ikke trenger lengte hjem (helt enda) :

1) bedre helse
2) sommerklær nesten hele året!
3) mindre klesvask (ihvertfall tynnere tøy som tar mindre plass i maskinen, og det utgjør noen maskiner i uka med 6 personer i hus!!)
4) språk og kultur
5) ingen snømåking
6) ingen bil som må børstes og skrapes i 10 min før du kan kjøre, noe som sjelden blir med i tidsplanlegginga
7) relativt billig å bo
8) kaffe letchi letchi (tilgi at jeg ikke har lært meg spansk)
9) julepyntede palmer
10) motorsykkelføre hele året (praktisk for deg også vil jeg tro)
11) svømmebasseng i hagen
12) Desigual
13) venner (men ikke bare der da!!)
14) lave strømutgifter
15) knallgrønn uteplass
16) rosa drømmer om Norge
17) "gresset er ikke grønnere på den andre siden av gjerdet"
18) det er flest hverdager i Norge også


No hay comentarios: