domingo, 8 de mayo de 2011

63


Klassen min



Jeg har skrevet tidligere at jeg vil savne elevene mine. Da skrev jeg om mine elever på videregående, dette innlegget handler om mine elever i 7.klasse. Mine yndlingselever, mine gullunger og min inspirasjon...



Tirsdag denne uka tok jeg med klassen min, og klassens spansklærer, på dagstur
til byen i mitt hjerte: Las Palmas
Det ble en fantastisk dag. Vi var i Vegueta, den gamel bydelen hvor vi spiste lunsj, hadde spanskundervisning, så på flotte bygninger, monumenter, kirken og folk som var ute å nøt den andre dagen i mai.
Så tok vi turen til handlegata Triana, hvor vi shoppet og spiste italiensk iskrem





Her har vi et lite stopp utenfor Casa de Colón,
hvor Christoffer Columbus hadde en pause
før han satte kursen over Atlanterhavet
og oppdaget Amerika!
Víctor hadde forberedt en minitime i spansk...



Det er ikke bare jeg som skal forlate solskinnsøya.
Noen av elevene mine skal også ta farvel og gjør som meg,
samler minner som kan varme et lengtende canariehjerte neste vinter.
Oda er fascinert av vakre omgivelser
og glade medelever, dette må vi forevige



Sindrevennen, på Plaza de las Ranas



Vi går amok!
Bak vinduet frister søttsaker i alle regnbuens farger...
Alle får et stort smil om munnen,
og ti minutter senere er vi noen euro fattigere,
i bytte har vi små poser fylt med søtt og godt





Jentene mine..jeg vil savne dere,


jenter og gutter i 7.klasse på Gran Canaria.

Jeg vil savne å være kontaktlæreren deres, her hvor vi har klasseromsdøra åpen, sandaler på bena, musikk for full guffe i friminuttet, turer til og fra vannrommet, faglige og mindre faglige samtaler. Jeg vil savne kjemien i klasserommet, mellom dere og mellom meg og dere.

Dere har fylt mitt siste år på øya med glede, humor, herlige minner og varige vennskap.
La oss alltid være glade for dette året, siste året på barneskolen sammen på solskinnsøya vår..

Jeg vil savne å være lærer på Den Norske Skole Gran Canaria...

No hay comentarios: